Wielu pracowników najniższego i średniego szczebla, dość długo stara się o awans na nieco wyższe stanowisko. Czasem nie zdają one sobie sprawy z ogromu obowiązków, jaki na nie czeka na nowym stanowisku oraz jak bardzo mylą się oni co do rzeczywistego obrazu pracy. W strukturach bankowych awans możliwy jest dość szybko, ale pod pewnymi warunkami. Pracownik powinien posiadać wyższe wykształcenie (ukończone) poza tym mieć kilkuletni staż pracy na danym stanowisku lub nieprzeciętne wyniki w porównaniu z resztą zespołu.
Kierownik oddziału z zewnątrz
Czasem nowy kierownik przychodzi zupełnie z zewnątrz. Powoduje to niemała frustrację pozostałych pracowników, którzy znają specyfikę pracy w danym miejscu i z pewnością chętnie podjęliby pracę na wyższym stanowisku. Zawsze warto rozejrzeć się wśród pracowników danej placówki – zwykle jest tam osoba z potencjałem kierowniczym.
Co jeśli jednak wśród pracowników nie ma takiej osoby? Wówczas bank lub inna placówka potrzebująca dyrektora oddziału, zwraca się z pomocą do agencji zatrudnienia. Odpowiedzialne za cały proces osoby odnajdują w określonym czasie kogoś, kto maksymalnie dopasowany jest do zgłoszonego stanowiska.
Jak ktoś awansuje z wewnątrz, to czasami współpracownikom ciężko przejść z koleżeńskich relacji na relacje szef-pracownik.
Tak się zdarza, ale zazwyczaj najtrudniejszy jest początek takiej zmiany.