Integracja pracowników

integracja zespołu

Kierownik oddziału musi dbać o prawidłową integrację między pracownikami, o ich wzajemny szacunek oraz o jakość pracy. Żadnego z tych obszarów nie można traktować „po macoszemu”, bo każdy z nich jest równie ważny, zwłaszcza w oddziałach, gdzie stale współpracuje ze sobą na zmianach kilka osób. Codzienne przebywanie ze sobą powinno być dla pracowników przyjemne – tylko wtedy firma będzie pracowała efektywnie.

Integracja ‒ i co dalej?

Zwykle jedna integracja nie wystarczy, by pracownicy dostatecznie zżyli się ze sobą. Potrzeba kilku razów, by zespół stworzył swoją dynamikę oraz by zostały odpowiednio przydzielone role każdemu z członków. W końcu w każdej firmie jest osoba, która pracuje za dwóch, ktoś, kto zawsze się spóźnia, ale za to powala wynikami… Jest ktoś chorowity, pupilek szefa – w pozytywnym znaczeniu – to osoba, która potrafi najwięcej wynegocjować dla zespołu. Są doskonali organizatorzy, wspaniali psycholodzy, którzy łagodzą konflikty narosłe w zespole… Integracja służy również temu, aby te role zostały przydzielone naturalnie.

Kiedy przeprowadzić integrację? Na początku tworzenia zespołu – to jasne. Potem z okazji świąt, ale również wtedy, kiedy widzimy, że w zespole źle się dzieje. Często podczas imprez konflikty rozwiązuje się najlepiej, bo na neutralnym gruncie. Często nie wymaga to ingerencji osób trzecich – to się po prostu dzieje.


2 komentarzy
  1. Avatar dla Karol95

    Dobry dyrektor powinien zadbać o integrację swoich pracowników

    Odpowiedz

  2. Avatar dla Karola

    pracownicy sami też mogą się integrować bez pomocy przełożonego

    Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *