Gdy słyszymy o odpowiedzialności na stanowisku kierownika oddziału, zapewne części z nas przychodzi do głowy odpowiedzialność stricte za pracowników. Nie chodzi tylko o to. Ten aspekt jest poruszany bardzo często choćby w różnego rodzaju poradnikach, czy też na szkoleniach. Ale bieżąca odpowiedzialność jest nieco szerszym zagadnieniem.
Mądre i sprawne zarządzanie
Dyrektor oddziału zajmuje się organizacją sprzedaży zarówno w segmencie klientów korporacyjnych, jak i indywidualnych. Często odbywa się to na zasadzie kontaktów bezpośrednich, zwłaszcza z największymi i najbardziej majętnymi firmami i osobami. Dużą odpowiedzialnością obarczone jest również nadzorowanie i rozliczanie wyników sprzedaży poszczególnych pracowników oraz nadzór nad realizacją zadań na odpowiednim poziomie. Zahacza to o zagadnienia motywacji pracowników, a to szczególnie trudne zadanie obarczone z kolei czynnikiem ludzkim, który swoją zmiennością potrafi przytłoczyć niejednego.
Wsparcie sprzedaży przez dyrektora oddziału jest również jednym z najcięższych zadań na tym stanowisku. Często zdarza się, że pomimo zmotywowanych pracowników, coś idzie nie tak. Klienci bywają wyjątkowo trudni, a to przecież w głównej mierze od nich zależy sukces placówki. Toteż warto mieć na uwadze, że nie zawsze da się idealnie nad wszystkim zapanować i zmniejszyć przez to ciążącą presję związaną z odpowiedzialnością.
Dobrze napisane. Odpowiedzialność jest duża i wielopłaszczyznowa.
Dziękujemy za komentarz, zapraszamy do lektury.