O zawodzie

1Dyrektor oddziału jest osobą odpowiadającą za odpowiednie funkcjonowanie oddziału, które jest zgodne z obowiązującymi procedurami i wytycznymi narzuconymi przez zarząd. Innymi słowy, dyrektor oddziału koordynuje pracę podległego zespołu, to jest kierowników i doradców. Do obowiązków dyrektora należą między innymi:

  • opracowywanie planów finansowo-obrotowych,
  • bieżący nadzór i zarządzanie zespołem pracowników,
  • dbałość o rozwój podległego zespołu (rekrutacja, szkolenia, motywacja, stawianie celów, monitoring wyników, wdrażanie systemów pracy, zapewnianie premii i podwyżek),
  • przestrzeganie rygorów kosztowych,
  • realizacja wyznaczonego planu finansowego,
  • planowanie i organizacja promocji,
  • nadzór nad inwentaryzacjami.

Na stanowisko dyrektora oddziału mogą się dostać osoby z wykształceniem wyższym i długoletnim doświadczeniem zawodowym w obszarze sprzedaży i obsługi klienta (produkty, usługi, B2B). Wymagane jest prawo jazdy kategorii B oraz bardzo dobra znajomość języka angielskiego i obsługi komputera. Dyrektor oddziału tu człowiek umiejący pracować w nawet najtrudniejszych sytuacjach, łatwo podejmujący decyzje i umiejący współpracować z dużymi, rozbudowanymi zespołami. Od dyrektora wymaga się cierpliwości, samodzielności, sumienności, dobrej organizacji pracy i wysokiej kultury osobistej.

Miejscem pracy dyrektora jest biuro firmy, a także praca w terenie – spotkania z kontrahentami i klientami. Czas pracy jest zazwyczaj nienormowany, często przekracza osiem godzin dziennie. Dyrektor oddziału może być zatrudniony, np.: w branży medycznej, finansowej, telekomunikacyjnej, handlowej, motoryzacyjnej, dystrybucyjnej, chemicznej.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *