Dyrektor oddziału jest osobą odpowiadającą za odpowiednie funkcjonowanie oddziału, które jest zgodne z obowiązującymi procedurami i wytycznymi narzuconymi przez zarząd. Innymi słowy, dyrektor oddziału koordynuje pracę podległego zespołu, to jest kierowników i doradców. Do obowiązków dyrektora należą między innymi:
- opracowywanie planów finansowo-obrotowych,
- bieżący nadzór i zarządzanie zespołem pracowników,
- dbałość o rozwój podległego zespołu (rekrutacja, szkolenia, motywacja, stawianie celów, monitoring wyników, wdrażanie systemów pracy, zapewnianie premii i podwyżek),
- przestrzeganie rygorów kosztowych,
- realizacja wyznaczonego planu finansowego,
- planowanie i organizacja promocji,
- nadzór nad inwentaryzacjami.
Na stanowisko dyrektora oddziału mogą się dostać osoby z wykształceniem wyższym i długoletnim doświadczeniem zawodowym w obszarze sprzedaży i obsługi klienta (produkty, usługi, B2B). Wymagane jest prawo jazdy kategorii B oraz bardzo dobra znajomość języka angielskiego i obsługi komputera. Dyrektor oddziału tu człowiek umiejący pracować w nawet najtrudniejszych sytuacjach, łatwo podejmujący decyzje i umiejący współpracować z dużymi, rozbudowanymi zespołami. Od dyrektora wymaga się cierpliwości, samodzielności, sumienności, dobrej organizacji pracy i wysokiej kultury osobistej.
Miejscem pracy dyrektora jest biuro firmy, a także praca w terenie – spotkania z kontrahentami i klientami. Czas pracy jest zazwyczaj nienormowany, często przekracza osiem godzin dziennie. Dyrektor oddziału może być zatrudniony, np.: w branży medycznej, finansowej, telekomunikacyjnej, handlowej, motoryzacyjnej, dystrybucyjnej, chemicznej.